Veel gestelde vragen over de waspas

Wat kost de waspas?
De waspas kost zelf niets, voor gebruik bij de wasstraat dient u wel vooraf minimaal € 30,- wastegoed op de kaart te zetten.
Als u de pas kwijtraakt en u hebt uzelf geregistreerd kunnen wij een nieuwe pas aan uw oude pas koppelen en uw tegoed overzetten. Hieraan zijn € 5,- kosten verbonden, die wij afschrijven van uw wastegoed.

Hoe kan ik een waspas aanschaffen?
U vraagt een waspas aan via onze site of bij de kassa. De pas zelf kost niets en u dient deze voor minimaal € 30,- wastegoed op te waarderen. Dit kunt u na registratie online doen of aan de kassa bij de wasstraat. Naast uw aankoopbon ontvangt u ook een activeringsbon en hierop staat de inlogcode waarmee u zich kunt registreren. Bij registratie kunnen wij uw wastegoed veiligstellen bij diefstal of verlies van uw prepaid waspas.

Ik ben mijn waspas kwijt of deze is gestolen, wat nu?
De volgende service kunnen wij alleen verlenen bij geregistreerde passen. Stuur hiervoor een mail naar info@autowassenzeeland.nl met uw NAW-gegevens en eventueel uw pasnummer. Uw waspas wordt geblokkeerd, en een nieuwe waspas wordt gekoppeld aan uw huidige klantnummer en wastegoed. U krijgt dan een bericht wanneer uw nieuwe waspas klaarligt bij de wasstraat.

Hoe kan ik registreren?
Ga naar ‘Waspas registreren’. U ontvangt een bevestigingsmail dat uw waspas klaarligt bij de wasstraat.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Ga naar ‘Mijn waspas’, klik daar op ‘Wachtwoord vergeten’ en vul het mailadres in dat u gebruikte bij het registreren van uw waspas, en klik op ‘Verzenden’. U ontvangt een nieuwe code per mail.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
U kunt dit zelf regelen na het inloggen op onze website in het onderdeel ‘Waspas’. Vervolgens kiest u voor ‘Wachtwoord wijzigen’. Wijzig uw wachtwoord. Vergeet niet op ‘Opslaan’ te drukken.

Hoe kan ik opwaarderen?
U kunt online opwaarderen en betalen met iDEAL óf u kunt opwaarderen in de wasstraat waar u contant of met uw pinpas kunt afrekenen.

Ik ben verhuisd, en/of ik heb een nieuw emailadres. Hoe pas ik dit aan?
Dit gaat eenvoudig. Log in op uw account en pas uw gegevens aan. Vergeet niet op ‘Opslaan’ te drukken.

Kan ik mijn tegoed terugkrijgen?
In bijzondere gevallen, zoals verhuizing ver weg van onze Carwash, of overlijden van een pashouder is het mogelijk dat wij het door u betaalde wastegoed terugstorten. Stuurt u een email met de reden van opzegging, een kopie van uw waspas en een kopie van uw bankpas naar info@autowassenzeeland.nl. Wij zullen uw verzoek beoordelen en eventueel het bedrag terugstorten. Opwaardeer- en registratiebonussen worden op dit bedrag in mindering gebracht.

Kan ik op één saldo meer passen gebruiken?
Ja, dat kan. U vraagt online de eerste waspas aan via onze site. Bij uw bezoek aan onze wasstraat kunt melden dat u graag één of meerdere passen aan uw account gekoppeld wilt hebben. Dit regelen we dan ter plaatse.

Kan ik de waspas voor meer auto’s gebruiken?
Ja, dat kan. De waspas is niet gebonden aan kenteken of persoon.

Kan ik een factuur krijgen?
Ja, dat kan. Als uw waspas is geregistreerd, of als u dat alsnog doet (met tenaamstelling zoals u wilt zien op uw factuur) is het mogelijk om zelf een btw-factuur af te drukken. U kunt inloggen, de transactie bekijken en een factuur genereren. Volgende facturen zullen automatisch gemaild worden.
Dat doet u op deze manier:
• Na inloggen, kiest u in het menu voor: ‘mijn transacties’.
• Selecteer de juiste periode en klik hierna op ‘opvragen’.
• Klik op het icoontje achter de tekst Bon/Factuur.
(PDF-reader zal uw factuur openen, hierna kunt u de factuur afdrukken voor uw administratie).
• Hierna kiest u in het menu voor: ‘Afmelden’.


De betaling via iDEAL is gelukt, maar ik zie het saldo nog niet.
Er kan wat tijd zitten tussen de betaling en de verwerking van de opwaardering. Normaal gesproken is de opwaardering na uiterlijk 15 minuten zichtbaar. Als het langer duurt, stuurt u dan een mail van de transactie en uw waspas naar info@autowassenzeeland.nl. Wij zullen dit dan voor u uitzoeken en eventueel corrigeren.

Kan ik een app zoals Stocard of een afbeelding op mijn telefoon gebruiken in plaats van de fysieke pas?
Nee, dat kan niet. Omdat de waspas geen ‘eenvoudige’ kortings- of klantenkaart is, maar een pas waar tegoed (geld) opstaat, kunnen wij om veiligheidsredenen niets anders accepteren dan de originele waspas.

Overige vragen
Als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden, stuurt u dan een email naar info@autowassenzeeland.nl, wij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen. Of u komt even langs!

Vragen?